reede, 6. august 2010

Vaarikamuffinid mitmeviljahelvestega

Eile oli suhteliselt jahe ja vihmane ilm. Vähemalt Tartu kandis. Ja miskipärast ei olnud mul päev otsa mitte mingit tahtmist köögis pliidi ees mässtata... hoolimata oma mõttest, et tahaks sibulasuppi... kuni ühel hetkel, ei tea kust, hüppas pähe mõte, et tahaks muffineid teha. Ja no tõele au andes, ega ma pole neid ammu teinud kah.
Kuna sügavkülmas on kena portsukene metsvaarikaid ning muid marju väga võtta pole, otsisin nami-namist ühe vaarikamuffini retsepti ja asusingi küpsetama :) Tulemuseks väga mõnusad ja mitte liiga magusad muffinid.
Kogus peaks olema 12-ne muffini tarvis, aga mul tuli vaid 10.

1 dl neljaviljahelbeid (no mul olid tegelikult ökopoest ostetud täistera-kolmeviljahelbed, mis toimisid ka kenasti)
1,5 dl nisujahu
0,5 dl suhkrut
0,5 tl küpsetuspulbrit
1 tl vanillisuhkrut
1 muna
50 g sulavõid
0,5 dl piima
2 dl vaarikaid (sobivad nii värsked kui ka külmutatud)

Purukatteks:
1 dl neljaviljahelbeid
0,4 dl suhkrut
25 g sulavõid


Taigna tarvis tuleb kõik kuivained omavahel segada, seejärel lisada muna, piim ja sulavõi ning taigen ühtlaseks vispeldada. Viimasena segada õrnalt sisse vaarikad. Jaotada tainas muffinivormidesse.
Purukatte jaoks tuleb kõik komponendid segada. Ja siis purukate ühtlaselt muffinite peale ära jaotada. Viimasena suruda igale muhvikesele peale üks vaarikas, et pärast kena vaadata oleks ning küpsetada 200*C juures umbes 20-25 minutit (mul on silikoonist muffinipann ja tõenäoliselt seetõttu võtab küpsetamine tsipa kauem. Metallist panniga peaks umbes 20 minutist piisama), kuni muffinid on pealt pruunid.
Lasta vormis viis minutit jahtuda ning siis restile jahtuma tõsta (sest muffineid, mis sisaldavad päris palju marju, on minu arvates parem süüa leigelt ja jahedalt, kui kuumalt, sest kuumast peast on marjad pigem moosi staatuses ja muffin ei hoia nii kenasti kuju)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar